måndag, februari 04, 2008

Oskar skriver ett brev #3

Brevet:

Hej Statoils kundtjänst,

mitt namn är Oskar Lindmark och jag bor i Uppsala. I Uppsala finns en korsning med fyra mackar (en är Statoil) och då jag cyklade förbi den häromdagen kom jag att tänka på en sak. Ponera följande: En herre svänger in på en mack med sin SAAB och fyller tanken full med bensin (vilken sort spelar ingen roll). Efter detta går han in och ska betala för sig med sitt kontokort. Men detta fungerar inte för att det är något fel på kontakten mellan banken och macken. Mannen har inte några kontanter på sig heller så det är stört omöjligt för honom att betala för sig. Vad händer nu? Kan ni ta ut bensinen ur bilen eller får mannen stå kvar där tills någon kommer och löser ut honom? Jag vet att det är högst osannolikt att denna prekära situation skulle uppstå men jag är bara nyfiken på vad som skulle hända. Ni behöver inte heller se detta som ett försök till att lura till sig gratis bensin då jag bara äger en cykel. Hoppas ni kan svara på mina frågor. Ni behöver inte ha bråttom, jag har all tid i världen.

Mvh Oskar Lindmark

Svaret:

Hej
Tack för ditt mail.

Det finns flertal olika lösningar på en sådan situation,
med det är någon stationerna löser själva mellan dom &
kunden. Tex fakturera kunden för sitt drivmedel.

Med vänlig hälsning
Rebecca Vängman
Kundservice
Svenska Statoil AB
www.statoil.se
Reflektion: Ähh. Det är ju helt hopplöst att skriva brev till företag. Maken till tråkigare svar får man leta efter. Att det finns flertalet olika lösningar säger sig självt men att stationerna väljer själva kan ju i detta fall betyda att Statoil-macken i Sunne har som policy att hänga upp folk som inte kan betala för sig på sträckbänk medan den i Hedemora tvingar kunden att inventera centrallagret iförd boxningshandskar och moonboots. Nä. Fy för kundservice.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger husguden sa...

Grejen är att det inte är svaret från Statoils kundservice som är tråkigt, det är frågan som är tråkig. Det finns bara tråkiga svar på den frågan, vilket du borde förstått.

Men ge inte upp. Det finns bättre frågor. Här kommer två som du kan testa:

- Har ni öppet köp på bensinen? Om inte, är det något ni skulle kunna tänka er att införa om det leder till fler kunder? Hur skulle ni lösa det praktiskt? En veckas öppet köp? Om bensinen kostar 14 kronor per liter när jag köper bensinen, och 13,50 ett par dagar senare då jag lämnar tillbaka delar av bensinen, får jag tillbaka 14 kronor, eller 13,50 per liter återlämnad bensin då?

- Jag tvättade min bil i en av era borstlösa tvättar häromdagen. Den var svart från början, men nu är bilen vit! Jag har alltid trott att bilen var svart, men när jag kollade i registreringsbeviset visade det sig att den ska vara vit! Jag vill bara tacka för en mycket effektiv tvätt. Får man fråga vad ni har för tvättmedel i de borstlösa tvättarna?

7:55 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida