fredag, januari 18, 2008

Kapten slarvsylta

I två dagar har jag försökt så hårt. Verkligen gått in för att vara positivt inställd till saker jag rynkat näsan över nu i ungefär en veckas tid. Men det går inte så bra. Igår började det regna på mig och så fick jag ingen sittplats på seminariet. Idag har jag bitit mig i tungan, bränt mig på handen och spillt vatten över byxorna. Det är sannerligen inte min tid på året just för tillfället. Det enda positiva är att det diagnostiska provet jag satte tänderna i tidigare idag var lättare än väntat. En sådan händelse producerar dock inga tvärvändningar. Jag är fortfarande bitter.

Däremot talade jag med en vän i telefon, vi pratade i säkert en timme vilket får ses som väldigt mycket för att vara mig. Självfallet kan man tolka detta långa samtal som att det var trevligt och fint och det gör man helt rätt i. Förutom allt som skulle tas igen konstaterade vi att man kan tolka badavsnittet i Camus' Pesten lite hur man vill men att det är ett vackert avbrott från allt elände. Det kanske är just det jag behöver: ett bad...

Dagens ord är Pratbubbla
Kommentar: Jag stötte på ordet i en ordbok när jag idag satt och slöbläddrade lite. Jag funderade över varför någon någonsin överhuvudtaget skulle slå upp just det ordet i just den boken. Det finns så många ord som bara finns och som existerar utan att man reflekterar över dem. Pratbubbla är som bekant något som finns i serietidningar men borde även vara ett uttryck för slangord som gått ur tiden och blivit gammelmodiga, till exempel hoj, jompa med tuss och jamare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida