fredag, februari 01, 2008

Imorgon grått, idag rött

Back to life, back to reality. Temat är fritt så det kan bli lite hur som helst. Jag tröttnade på att röra mig inom vissa ramar så nu är det frihet som gäller ett tag framöver. Jag kan meddela att jag är på fötter igen. Idag har jag dragit cirka fyrtio skämt och varigt allmänt trevlig och medgörlig. Jag betalade till och med gladeligen förseningsavgiften hos min lokala videouthyrare. Tjugo kronor slängda i sjön. Vad gör väl det, tänkte jag.

Förresten så fick jag ett väldigt märkligt brev häromdagen. Det var adresserat till mig utan postnummer och var paketerat i ett kuvert från Handelsbanken. I kuvertet låg ett vitt vykort med en röd dalahäst på och på baksidan av kortet hade någon tejpat fast en tändsticka, ett plåster och en enkrona. På framsidan hade någon ritat en svans på hästen samt skrivit "la verdad" med tippex (la verdad betyder sanningen på spanska). Vad detta tilltag ska betyda har jag ingen aning om och jag vet heller inte vem som kan tänkas ligga bakom. Är detta en minst sagt klumpigt genomförd reklamkampanj för Handelsbanken eller är det någon som vill se mig död? Den som lever får se.

Dagens ord är Porslin
Kommentar: Det var i Kina man uppfann porslin. I England tyckte man att detta var så fantastiskt att man döpte uppfinningen efter landet det uppfanns i. Så om man ska köpa porslin i England (eller USA) så köper man Kina. Jag vet inte vad jag vill ha sagt med det. I alla fall så heter kullager Sweden i vissa delstater. Det är det inte många som vet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida