söndag, februari 03, 2008

Solen är konstig, gud är död

Nyss: nostalgi. Jag vispade vaniljvisp och efteråt slickade jag visparna vilket fick mig att minnas tiden när jag stod på en stol bredvid mamma i köket. Hade man tur fick man slicka visparna. Bäst var det med kaksmet, till och med vispgrädde gick ned. Man kan fråga sig varför, vispgrädde känns i dagsläget inte så exotiskt. Antagligen hade det med 80-talet att göra då inget fanns i överflöd, då slickade barnen glupskt i sig av det som bjöds. Dessa dagar badar de feta barnen i coca cola och äter toblerone till frukost. Liv i överflöd = för tidig död. Ironi, gott folk. Ironi.

På tal om överflöd så köpte vi en ny soffa igår. Nu jävlar har jag ett hörn jag kan ligga i och läsa böcker. Och titta på himlen, det är viktigt. Glöm inte det.

Dagens ord är Påg
Kommentar: Gammalt ord för pojke. Nyttjas för det mesta i syd. När man tröttnade på ordet sa man grabb. Nuförtiden säger man kid vilket är könsneutralt och alltså ligger rätt i tiden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida