tisdag, februari 05, 2008

En dragkedja längre än livet

Eftersom blogger inte vill fungera struntar vi i bilden jag tänkte bifoga. Det finns mängder av tillfällen detta kan göras. Till exempel imorgon så misströsta inte. Jag tycker att det är kusligt när man tänker på någon som man inte sett eller träffat på länge och som man bara några minuter senare stöter på. Det hände nämligen idag. På vägen till skolan såg jag en person som påminde om en person som har en kompis som är personen jag kom att tänka på. Jag tänkte: det var värst vad länge sedan det var som jag träffade den personen (på ett ungefär). När jag väl kom fram till skolan så var personen i fråga den första jag såg och bara för att jag blev så chockad så struntade jag helt sonika i att hälsa. Guds vägar äro outgrundliga.

Väl i skolan stängde jag in mig i ett rum tillsammans med en adjunkt som läst min uppsats jag skrev i förra veckan. Han förstod inte riktigt vad Nintendo hade att göra med mina engelskakunskaper och när han påpekade det så förstod inte jag det heller. Ibland gör hjärnan saker som den inte behöver göra. Min hjärna är bra på att inte hålla sig till ämnet. Nu skulle jag till exempel kunna börja skriva om gula lökar eller varför lila är en dålig färg på en bil. Enbart för att jag för någon minut sedan skrev ordet ajunkt. Ni förstår inte hur jag har det.

Dagens ord är Sylt
Kommentar: Jag gillar inte ordet sylt. Kan inte sätta fingret på varför det ska behöva vara så. Det låter fult helt enkelt. Vaddå sylt? Bara för det så glömde jag köpa det idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida