torsdag, november 29, 2007

Praktikantens skrivbord

Blöt på ena foten. Tämligen meningslöst varande. Bara foten alltså, inte så mycket i övrigt. En fot får man vara nöjd med tycker jag. Att resten av kroppen går runt och är meningsfull är nog så hyfsat. Om inte till och med bra. Dagens övningar gick oväntat smidigt och jag tror att jag tutat i några skoltrötta sjuttonåringar åtminstone en eller annan sanning. Jag koncentrerade mig på det grekiska dramat. Åhörarna var som mest intresserade när jag förklarade vad en fallossymbol är och att de gamla grekerna id vissa högtider spatserade runt med enorma sådana.

I Uppsala är det dödsslask medan Tierp stoltserar med julväder av sällan skådat slag. Jag finner det hela mycket märkligt, varför är det alltid snö i Tierp och varför är det aldrig något väder överhuvudtaget i Uppsala?

För övrigt tyckte Sonics samlade medarbetare att det var lämpligt att utse Feists The Reminder till årets album. En sådan gäspframkallande kompromiss. Jag förstår att de är ungefär fyrahundra som röstat och att det på så vis blir lite trist, men allvarligt? Feist? Var det verkligen det bästa 2007 hostade fram? Hu så trist, tillrättalagt och ovågat och bara väldigt väldigt tråkigt.

Dagens ord är Mastodont
Kommentar: Någon form av utdött snabeldjur som kanske polade med mammuten, jag är inte helt säker. Hur som helst gick de och dog allihop och blev några tusen eller miljoner år senare ett uttryck för långa eller stora saker, tex mastodontfilm eller mastodontsolo. Jag vet inte om man kan säga mammutfilm men det borde man kunna. Ben hur=mastodontfilm. Waterworld=mammutfilm.

2 kommentarer:

Blogger CalleMannen sa...

Ditt inlägg fick mig osökt att minnas en gammal fin killinggänget-karaktär. MastodontfilmsMads! Vilken kille, och vilken koll killen har. Å andra sidan finns ju även Scott på brandstationen. Killen som går upp en timme tidigare än alla andra bara för att baka en sockerkaka till dem. Hujedamej

11:16 em  
Blogger Pinhead sa...

Deras lista är väl lika tråkig som vanligt. Feist-plattan är bra, men ingen top 10, kanske top 25. På plats 25. Nåväl. Börjar bli dags att gå genom årets album nu.

7:59 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida