onsdag, november 28, 2007

I den röda ringen brukar jag vara

Idag stannar jag hemma. Behöver inte åka till Tierp när allt man kan göra där kan göras hemma. Dessutom ska en annan uppgift göras plus att jag har ont i huvudet.

Jag tror på allvar att vår granne är dum i huvudet. Nu är klockan tolv och han spelar musik som påminner om de Absolute dance-skivor som ligger nerpackade i pappas källare. Väldigt väldigt högt dessutom. Varje torsdag går han på stocken. Innan de går brölar de ikapp på balkongen och lyssnar på buskistechno. Jag sa ju att han var dum i huvudet. Ibland får jag för mig att jag tycker synd om sådana människor men efter ett tag brukar jag ändra mig. Fast ändå. De som inte vet bättre är det lite synd om. Å andra sidan så är det helt upp till var och en att ta tag i sitt liv så rent krasst får alla skylla sig själva. Och är man då dum i huvudet får man helt enkelt stå för det. Svårare än så är det inte.

Dagens ord är Nick
Motivering: En nick är när någon använder huvudet för att förflytta en boll. Alltså med fysisk kraft, ingen mumbojumbotelekinesi här inte. Oftast är bollen man nickar avsedd för att sparka på. Varför det kallas nick vet jag inte. Det är ganska konstigt. Och ganska roligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida