lördag, november 24, 2007

Ett foto av ett foto.

Ibland är det tur att jag inte bor där min pappa bor och där jag bodde förut. Hade jag bott där min pappa bor och där jag bodde förut hade jag haft bråttom nu. Jag måste till affären och handla mat och om jag hade bott där min pappa bor och där jag bodde förut hade affären stängt om tjugofem minuter. Egentligen ganska många minuter men med tanke på att jag förvandlas till en panda i granskog så fort jag äntrar en livsmedelsaffär är det ungefär lika mycket som två minuter är för valfri riksdagsledamot. Jag är sällan så eftertänksam som när jag handlar mat. Varför vet jag inte och det handlar inte om etiska fyrvägskorsningar jag ställs inför utan oftast grundar det sig i ren och skär snålhet. Grädde för 7:90 eller 6:50? Det är frågan. Ibland gör hjärnan saker den inte kan förklara själv.

För övrigt upptäckte jag just att Stars of the lid släppt någon form av kompilationsskiva i samband med deras turné. Jag lyssnar på den nu. Som vanligt vill jag nästan börja gråta. Om världen är god spelar de i Dalhalla i sommar, Sverige skulle behöva det. Gråta alltså. Eller åtminstone lyssna på Stars of the lid.

Dagens ord är Emot
Motivering: För att det var det första ordet jag pekade på när jag slog upp tidningen och försökte peka på ett ord. Först missade jag orden och pekade på ett kryssningsfartyg. Hur som helst använder man inte emot så ofta, för det mesta tar man bort e och säget mot. Man kan vara emot någonting eller gå emot någonting. Vad det är väljer man helt själv. Det är det som är det fiffiga med att leva.

Stars of the lid - Apreludes (in C Sharp Major)

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag trodde du menade ett emo fram till slutet av motiveringen. Alltså ett emokid i bestämd form.

1:01 fm  
Anonymous Anonym sa...

En fråga bara sådär. Du kommer till Borlänge i december? Och du tar med dig spelen? :)

6:59 em  
Blogger oskar. sa...

Jag kommer till borlänge på lördag och jag tar med mig spelen. Fast om du fortsätter skriva smileys bland mina kommentarer kanske jag struntar i det...

7:07 em  
Anonymous Anonym sa...

Haha. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för de horribla smilegubbarna. De är en yrkesskada. Det låter ju sjukt bra. Ska du då möjligen på julfesten som hålls på Kupolen?

6:17 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida