onsdag, november 14, 2007

Jag ser ljuset. Igen. Denna gång under några rör i marken.

Idag har jag haft två föreläsningar. Inte så mycket med det. Förutom att det under en av föreläsningarna ringde i en kvinnas telefon och hon hade hästgnägg som ringsignal. Vad ska det betyda? Ska det vara roligt? Hon såg sannerligen humorbefriad ut så jag antar att det fanns seriösa baktankar. Att det överhuvudtaget finns människor som tar sig tid att spela in en häst gnägga enbart för att använda det som ringsignal är förvånande. Jag vet inte så mycket om hästar men de jag brukar träffa gnäggar inte på beställning.

Undrar vilket djur man helst skulle vilja ha som ringsignal? Skrattmås kanske. Ähh. Titta på Plötsligt i Vinslöv istället. Fiskar säger ju som bekant blubb blubb. Kanske skulle man ha fisk som signal.



Dagens ord är Gast
Motivering: Ett ord för spöke som nuförtiden nästan endast används av pirater i filmer. Har ingen aning om det är någon skillnad på ett spöke och en gast. Känns som att gastar går på backen medan spöken svävar omkring. Dessutom tror jag gastar är tysta medan spöken hoar och har sig. Ganska ironiskt med tanke på att gasta och skrika ungefär är samma sak, men vem har sagt att saker är logiska?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida