tisdag, februari 19, 2008

Världens tunnaste man

Att träna eller inte träna har alltid varit den stora frågan. För några minuter sedan var jag lite ambivalent så jag plockade fram ett klassiskt knep ur rockärmen, nämligen lappmetoden. Det går ut på att ta fram två små lappar som man sedan skriver för- och nackdelar på. Den lapp som blir full först eller innehåller flest argument vinner:

Lappen till vänster vann. Alltså behöver jag inte gå och träna. Jag gör det imorgon istället. Nu ska jag gå till affären så att jag kan vara bra pojkvän och bjuda på pannkakor och soppa. Hårt arbetande hustruar förtjänar sådant.

Dagens ord är Kork
Kommentar: En kork är något man stoppar i en flaska så att det som inte är i flaskan rinner ut. Nuförtiden använder vi skruvkork som är gjorda av plast. Förr i tiden använde man bara kork som var gjorda av kork. En människa kan vara korkad (djur också), det betyder inte att de har en kork någonstans så att det som är i dem inte ska komma ut. Däremot skulle de kanske behöva det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida