torsdag, november 08, 2007

Ett föredrag större än livet självt

Idag var dagen d. Jag tog mig samman och gick till uppsala vaccinationsbyrå. Som sympatiskt nog har drop in för människor som drar ut på saker in i det sista och inte vill bli dödligt sjuka när de lämnar landet. Det är tur att det i dagens samhälle finns en plats även för oss. Lite sådär lagom nervös infann jag mig cirka kvart över elva och fann att lokalen var full med folk. Tur tänkte jag eftersom ödesögonblicket sköts upp ytterliggare. Däremot vet jag inte om det var mitt under- eller överjag som glömde att ta en nummerlapp. Jag är ingen psykolog.

I runda slängar fick jag vänta i fyrtiofem minuter på att få en nål stucken i armen. Och när det väl hände var det ungefär lika odramatiskt som att borsta tänderna. Det är väl typiskt att man ska gå och jaga upp sig för saker som inte är farliga. Dumma hjärna. Både lilla och stora. Nästa gång ska jag ta kalasbyxorna på mig när det är dags för vaccination.

Dagens ord är Frökapsel
Motivering: En rolig sammansättning av två mer eller mindre underhållande ord. Kapsel är i och för sig bättre än frö men frö är samtidigt inte så pass tråkigt att det kan placeras bland dåliga ord. En frökapsel är en kapsel med frön. Till exempel en frukt eller en grönsak. Nästa gång du äter paprika kan du tänka på att det är en kapsel. Det är inte speciellt jättekul när allt kommer omkring men allt kan inte vara jättekul jämt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida