torsdag, augusti 21, 2008

Ett läte som luktar tvål.

Igår = hemkommen från dalarna. Idag = hemma.

Dalarna bjöd på kortspel, en gnutta ångest, regn, kolasnören, kollektivboenden och pizza. Dalarna bjöd inte på kantareller. Vi sökte men fann inte. Däremot fann vi en stuga där någon gått bananaz och förstört en spis och gjort ved av en halv vägg. Innovativa dalarna. Ett tag trodde vi att vi hittat kantareller men när allt kom omkring så var det nog inte det ändå. Det handlade bara om cirka tre stycken så det hade ändå inte spelat någon roll. Jag lärde mig att det finns något som kallas för falska kantareller och som man ska akta sig för eftersom de inte ska ätas. Vid lite mer grundläggande forskning kan jag även berätta att de kallas narrkantareller vilket jag tyckte var roligare. Varför det ska behöva finnas narrkantareller övergår mitt förstånd men ibland måste man bara acceptera att saker och ting är som de är.

Nu ska jag duscha. Sen ska jag dricka pilsner. Sen ska jag kanske äta.

Dagens ord är Läpp
Kommentar: Läppen sitter tillsammans med en annan läpp runt munnen. Det finns en över- och en underläpp. Om man känner på sina läppar så känns det lite obehagligt och ofta tror man att de inte tillhör kroppen på samma sätt som till exempel armen eller benet. Men det gör de.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida