torsdag, april 17, 2008

Maskiner med väl valda ord. Till exempel inbillsk.

Precis som många andra så här års så är jag arbetssökande. Att söka jobb är, för dem som inte visste det, kanske bland det minst tillfredsställande man kan sysselsätta sig med och innebär ett ständigt nyttjande av augmentativ. Åtminstone något så när positiva adjektiv. Idag har jag till exempel använt lättlärd, positiv och serviceinriktad. På fullaste allvar. Det finns många fina ord, tyvärr tillhör inte just dessa kategorin i fråga.

Arbetet jag ansökte om idag var manufacturer på ett mer eller mindre väletablerat företag. Vad manufacturer kan innebära för en tjänst där utbildning inte är något som helst krav kan man fråga sig. Enligt min dator har det med storskalig produktion att göra. Med stor sannolikhet handlar det om att sitta vid en dator och göra som man blir tillsagd. Det är väldigt många jobb som går ut på just det. Hade de bara frågat hade jag skrivit det.

Jag är sjukt bra på att sitta vid en dator och göra som man blir tillsagd.

Dagens ord är Röra
Kommentar: Lite av dagens känsla. En röra i köket. En röra till mat. En liten röra i huvudet. Fast bara på förmiddagen. Sen gick jag ut och gick.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Computador, I hope you enjoy. The address is http://computador-brasil.blogspot.com. A hug.

5:43 fm  
Blogger oskar. sa...

Jag tror inte på det du säger. För det första så förstår du inte vad jag skriver och för det andra så är du med största sannolikhet inte intresserad av det. För det tredje så betvivlar jag att du överhuvudtaget lever och det är väldigt sällan man stöter på olevande saker som är intresserade av något alls. Du kan ta bort mig från din blogroll, jag vill inte vara med där.

Du borde skämmas, åtminstone lite.

11:29 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida