söndag, april 20, 2008

Det rosa huset

Nyss hemkommen norrifrån. Ligger och dör så smått i alkoven. Jag har sagt det förut men är det något jag gillar så är det trådlösa nätverk. Idag har jag lärt mig hur man använder cruise-funktionen när man kör bil. Det förändrade mitt liv. Det var lite som att byta från Super Nintendo till Nintendo 64. Nästan som att åka tåg. I framtiden så kanske någon uppfinner en funktion som styr åt en. En gång lånade jag en bil som tillhör en väns pappa. Den sa till när man nästan backade in i något. Helt sjukt. Det är tur att vissa saker lever upp till 2000-talsförväntningarna. Det är många saker som inte gör det.

För övrigt så har jag arton kronor kvar på mitt konto. Jag ska göra en sjukt prisvärd meny för veckan och så ska jag panta burkar och lösa in bonuschecken från Ica. Man tager vad man haver sa han som sålde hästen för smör.

Dagens ord är Värja
Kommentar: Är inte helt säker på var gränsen går mellan värja och svärd. Kanske är värja bara ett föråldrat ord som inte används längre eller så är värja bredare än svärd. Jag kan tänka mig att något som ska kallas svärd bör vara avsett för att döda någon eller åtminstone göra illa väldigt mycket. En värja använder man till fler saker än så, till exempel sportfäktning. Värja är även ett verb. Man kan värja sig för något, till exempel förkylning med vitlök eller olycka med broms, hand eller fot (vilket som går bra).

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

"Glöm inte att man kan värja sig!" Så tänkte jag skriva. Då kanske du förstår hur besviken jag blev när jag sedan såg att du redan skrivit det.

6:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida