fredag, november 02, 2007

Halvfart? Helfart? Snålfart?

Att vara ute i god tid brukar inte vara min melodi. Tydligen har jag ändrat på mig och var färdig med en inlämningsuppgift med ett dygns marginal. Nu ska jag bara finjustera lite så att jag kan gå och äta fredagslunch med gott samvete sedan. Kanske ska jag vara i tid också.



Vad gör bananen?

Dagens ord är Android
Motivering: Ett av de finaste orden som finns. Åtta gånger finare på svenska än på engelska. Androider är robotar som är skapade för att likna människor. Vissa anser att androider måste vara organiskt konstruerade. Andra att de kan vara mekaniska, så länge de liknar människor. Detta tvistas det om. Och sen finns det folk som påstår att vi har för lite tid?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

I are droid.

10:18 fm  
Blogger Lintin sa...

Jag vill ha en egen android som kan bära mina matkassar.

11:12 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida